01-08-09

Bedenkingen bij de "billijke vergoeding" van Simim

Wij viseren “niemand”, en halen enkel voorbeelden aan om onze bemerking duidelijk te maken, wij hebben “respect” voor de artiesten die wij in onze programma's draaien.

Doch dit moet even gezegd.

Simim: aangaande gebruik van fonogrammen die via het internet ter beschikking worden gesteld aan het publiek via de webcasting-techniek : “Simim cvba beheert de nevenrechten die ontstaan bij het gebruik van fonogrammen die via het internet ter beschikking worden gesteld aan het publiek via de webcasting-techniek”. Nu stellen wij ons de volgende vragen :
- Waarom deze inning en de werkwijze "weer eens" totaal niet werd afgestemd op de reeds bestaande inningen door " SABAM"

- Waarom de tarieven en werkwijze "weer eens" totaal niet in vergelijking staan met deze van "SABAM"

- Waarom je bij sabam een KLEINE webradio bent, en bij simim EEN GROTE webradio

- Waarom wij als radiomaker (al dan niet als hobby) "ALLE" kosten moeten ophoesten aan hoge tarieven, terwijl de door de belastingbetaler gedragen zenders slechts "CENTEN" moeten betalen ipv EUROS.

Frappant detail : ter illustratie van het werk wat wij investeren in een "artiest/producent"

Als voorbeeld noemen we de artiest VERTOLKER en zijn liedje “nieuwe singel"

De ons toegezonden mp3 blijkt : "" track 1 "" als naam te hebben, zonder meer.

Wij gaan de single op de radio draaien, en de luisteraar ziet .......track 1..... als titel en uitvoerder. Wij sturen playlist naar sabam "track 1", vermits we zo'n 100 tal aanvragen tot promotie hebben ontvangen, heeft sabam dus een lijst met 100 x track 1. De artiest verwacht echter op het eind van het jaar wel van sabam zijn tegoeden....

Simim wil ook playlisten, dus die krijgen dezelfde lijst met 100 x "track 1"

>> Wij hebben de mp3 zodanig aangepast dat de filenaam en tags correct zijn ingegeven, zodat de luisteraar ziet.... “nieuwe singel - VERTOLKER.mp3” , en dat sabam en simim weet wat er gedraaid werd en aan wie roaylties verschuldigd zijn.

BESLUIT :
wij doen het werk, steken er energie in, promoten de song ..... en ALS DANK moeten ONBILLIJKE torenhoge sommen betaald worden.

De producenten doen de moeite niet om hun product op een “degelijke” manier aan te brengen, maar komen wel langs de kassa !

Er zou een degelijke opbouwende samenwerking moeten komen tussen producenten en radio. De producenten zouden de stations dienen te ondersteunen die hun producten promoten. De door de belastingbetaler gedragen zenders weigeren om de vlaamse artiesten te promoten, maar worden daarvoor niet op de vingers getikt. DE WEBRADIO’S die VLAAMSE ARTIESTEN PROMOTEN WORDEN DAARVOOR GESTRAFT.

10:57 Gepost door Radio Go4it in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.